کد مطلب:276990 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:119

آیا سید حسنی خود شخصا می جنگد؟
در پاسخ این سؤال باید گفت: لزومی ندارد كه شخص سیدحسنی در میدانهای جنگ حاضر باشد بلكه نظارت و رهبری او كافی است، زیرا همانگونه كه قبلا اشاره نمودیم ممكن است كسانی از سادات و بنی هاشم دور و بر او جمع شوند و همگی با زبان و بیان و عمل، و رهبری سپاه و ارتش و لشكر به كمك یكدیگر برخیزند و در نتیجه ریشه باطل را از بیخ و بن بركنند، و با ظهور مبارك حضرت ولی عصر (ارواحنا له الفداء) یك حكومت واحد جهانی بر اساس عدالت و آزادی حقیقی بنیان گذارند، و این نویدی است كه خداوند در قرآن كریم، و پیغمبرش در ضمن سخنان گرانقدر خود به مسلمانان وعده فرموده است، چه آنكه در روایتی كه از «حذیفه و جابر» از رسول خدا صلی الله علیه و آله نقل شده، چنین آمده است:

جابر انصاری گفت: كه روزی رسول خدا صلی الله علیه و آله در بین اصحاب خود نشسته بود كه جبرئیل بر آن كه حضرت نازل شد و عرضه داشت یا رسول الله حق تعالی تو را سلام می رساند و تو را به جهت اسلام، به سلام و درود مخصوص اختصاص می دهد، فرمود: جبرئیل اسلام چیست؟ جواب داد پنج نهر است كه عبارتند از: سیحون، جیحون، دجله، فرات و رود نیل مصر، و این پنج نهر برای تو و اهل بیت تو و شیعیانت مقرر شده اند. و حق تعالی می فرماید: به عزت و جلال خودم سوگند هر كس كه یك قطره از این پنج نهر بیاشامد، باید با رضایت تو باشد و روزی كه خلایق برای حساب قیام می كنند من كسی را داخل بهشت نخواهم كرد مگر اینكه تو از او راضی باشی و او را حلال كنی. در



[ صفحه 380]



این موقع چهره رسول خدا صلی الله علیه و آله باز شد و فرمود: برادرم جبرئیل! من بر این نعمت خدا را شكر می كنم.

جبرئیل عرضه داشت یا رسول الله: من ترا به حضرت قائم علیه السلام كه از فرزندان شماست بشارت می دهم، او ظهور نخواهد كرد تا اینكه این نهرهای پنجگانه را كفار مالك شوند، و در آن وقت كه كفار این پنج نهر را مالك شدند خداوند اهل بیت تو را بر اهل ضلال (و كفر) یاری خواهد نمود و پس از آن دیگر، هیچ پرچم دیگری تا روز قیامت از پرچم های كفر، بر علیه آنها برافراشته نخواهد شد.

آنگاه رسول خدا صلی الله علیه و آله بخاطر شكر این نعمت، برای خدا سجده كرد و مسلمانان را از این مژده، بشارت داد و فرمود: «اسلام» در ابتداء امر غریب بود و بعد از این هم غریب خواهد شد، از آن حضرت توضیح خواستند؟ فرمود: پنج نهری كه خداوند برای من و اهل بیت من قرار داده از این قرار است. سیحون، جیحون، دو نهر فرات (یعنی: دجله و فرات) و رود نیل، موقعیكه كفار این پنج نهر را متصرف شدند اسلام شرق و غرب عالم را مالك خواهد شد و در آن وقت خداوند اهل بیت مرا بر اهل كفر و ضلالت نصرت می دهد، و تا قیام قیامت دیگر پرچمی بر ضد آنها برافراشته نخواهد شد. [1] .


[1] الملاحم و الفتن ص 197 بطور مفصل، و صراط المستقيم ج 2 ص 258 بطور خلاصه و الكتاب المبين ج 2 ص 129.